Sosiale medier

Om Hultqvist Interactive Marketing

MARKEDSFØRING PÅ SØRLANDET

 

Hvordan det startet

Jenny Hultqvist studerte økonomi og markedsføring på Umeå Universitet, og tok Högskoleexamen i 2010. Hultqvist har levert bacheloroppgave  vedrørende City branding og event marketing som omhandler hvordan man skal markedsføre en by i forhold til store eventer.

Hultqvist har tidligere jobbet på to store marketingbyråer i Oslo, med noen av Norges største merkevarer. 

Jenny fant kjapt ut at Statistikk og dyptgående analyser var noe som kjapt fanget hennes interesse. Spørsmål som “Hva gjør kundene på nettsiden? Hvilke annonser gir best ROI (Return on Investment)? Fungerer annonse A eller B best (A/B-testing)? Hvor kommer besøkerne fra og hvorfor eller hvorfor ikke konverterer de eller kjøper produkter?” ble essensielle for å hjelpe kunder å få bedre resultater av blant annet annonsering.

I tillegg til sitt store interesse for webanalyse har Jenny alltid vært veldig kreativ og alltid hatt et stort interesse for tegning, farger og form.

Å kombinere familieliv på sørlandet med arbeid i Oslo var i sin tid vanskelig. Men i samband med pandemien normalen forandret for folk flest. Å plutselig å hjemmekontor var den nye normalen, og plutselig såg fler og fler firmaer viktigheten av å være synlig på nett. 

I 2020 ble ideen om å drive eget firma en realitet. Å kombinere sine kunnskaper innom markedsføring, nett- og søkemotorannonsering, webanalyse og den kreative siden som gjør hver dag unik. Hultqvist hjelper i dag bedrifter med alt fra sosiale medier, Ecommerce, annonsering til strategier. 

Jeg har alltid elsket å finne ut av hva som fungerer og ikke fungerer på nett vedrørende folks nettsider og annonsering. Å kombinere dette med mine kreative tanker og ideer er for meg magisk
Jenny Hultqvist